2 Nisan 2009 Perşembe

üniversiteye geç katılan öğrencinin dramı

Ulan çok sikko bi başlık ya. Anlatmak istediğim bu diil tam. hani üniversite başlar da bu arkadaş bi hafta sonra derslere katılır ya; aha o adamı anlatmaya çalışıcam. Gerçi bi müddet sonra kimse uğramıyo derslere ama önemli olan o ilk anki yalnızlık.

Hepimiz geçtik bu yollardan hafız. Tabi üniversite okuyamamış arkadaşlar yabancı kalacak. Şaka lan şaka ben de açıköğretimde su ürünleri okuyorum. 3. senemdeyim. Çok zekiyim ama çalışmıyorum haa.

Gördük bu adamları hacı. Hayatı kararanlar oldu, ortamsızlıktan eroine bulaşan adamlar oldu bee.

İlk günde bi tutukluk olur herkeste. Anca yan sıradaki elemandan ateş isteme, ön sıradaki hatunun çatala bakma falan. Etkileşim o düzeyde yani. Daha sonra günler ilerledikçe, bi kaynaşma, bi muhabbet, okul çıkışı cafede çay içmeler ilişkilerin sağlamlaşma sürecidir.. okulun 5. günü de tam bi ilişki kurulur. Cafede tabu oynama noktasına gelinmiştir. Hatun tangayı tarif ederken artık siz baya baya arkadaş grubu olmuşsunuzdur. 4 sene boyunca (zeki ama çalışmayan arkadaşlarım için 5-6-7 sene) bu elemanların, gruplar değişse de bi ortam vardır artık. Bizim hadisemiz bunlar değil ama. Bu goygoycu ibneler sonuna kadar taşak kebabı yaparlar.

Peki ya asıl mağdurlar? Yalnızlık savaşçıları! Küçük şehir çocuğu bi şekilde kazanır öss’yi. Yeni bi hayat başlayacaktır artık onun için. Önceki hayatından çok farklı bi hayat. Öyle ya çok samimi dostlukları olmuştur bu adamın, yaşadığı şehirde. Can dostları vardır, meyhanelerde pekiştirdiği. (iyice mahsuna bağladım lan) sevdiği kızın apartmanına spreyle yazmıştır aşkını: bahar sçs! Ama büyük şehir öyle midir? Değildir! İbonun filmlerinden de aşinadır, büyük şehir-insan ilişkisine.

Bu dezavantajların yanında bi de geç başlamışsa okula vahhh! 18 eylülde açılan üniversiteye 25’inde katılmak çok şey kaybettirecektir gencoya. Memleketteki arkadaş ve abi tayfasıyla 1 haftada içilen rakılar nelere sebep olacaktır.

Ertesi hafta okula katıldığında, önündeki senelerin zulmüne dair çok şeyi fark edecektir genco. Hele ki oduncu gömleğiyle, boğazında cevşen eşliğinde merhaba demişse yeni arkadaşlarına. Kız ortamına zaten çökülmüştür İstanbul çocukları tarafından. Eğlenceli, kafa dengi adamlar da gruplarını kurup başlamışlardır goygoya aralarında. Geriye siyasi ortamlar kalır ki, genco ne namaz kılacak kadar dindar, ne ülkücü olacak kadar bıyıklı ve ne de komünist olacak kadar da asisindir. Geriye ne kalır? Efes kalır hafız geriye. Üniversite bitene kadar bi kaç sap içer sıçarsınız. Millet tabuda tangayı anlatmayı bırakıp, prizma olayına girmiştir, sen içici bi kaç arkadaşının “o değil de hafız, cevşen ne ayaktı yaw puhaaa” geyiklerindesindir. Kaybolan yıllarım ühüüü..

6 yorum:

ErdEm dedi ki...

hehee hangi mal yazdı layyn bu yazıyı! hey allahım..

ErdEm dedi ki...

benjcev tamam lan ben yazdım. şuna bi erdem etiketi koysana hafız ya, unuttum ben

ErdEm dedi ki...

ya modlar uyuyo haa! 5 dakkadır isimsiz duruyo yazı.. valla olacak iş değil!

vaudeville dedi ki...

nefis olmuş biraderiko. yalnız benim hikayemde ufak bi farklılık var, sen adama ilk günden ateş istettin, beşinci gün tabu oynattın; ben ilk sene ateş isteyebildim, beşinci senemde anca anca tabu ortamına davet edildim, onda da "ya bak şey olur ya hani. şey ya. şey yaptıktan sonra, ııı" diye diye süremi doldurdum, bi daha da çağrılmadım hamdullah... biraz farklı bi hikaye, olsun, olsun ErdEm kardeş, farklılıklarımız zenginliğimizdir.

bir de moderasyona seslenmek istiyorum, yazıda madem etiket yok, ErdEm falan yazmayın olm, vaudeville yazın, enis yazın, vodvil for vendetta yazın. ihya ederim olm sizi. unutmayın ki ben, ünlü ateist nba'li bilim adamı atlanta dawkins'i bilim alemlerinde, bilim ortamlarında rezil-i rüsva eylemiş bir hocayım, harun ihya'yım ben! nam-ı diğer adnan boktan!

hadi bakalım.

MysteriousX dedi ki...

niye yalan söylüyorsun abi bu yazıyı ben yazdım.. zaten tarzım satır aralarında okunuyor.. lütfen..

Habp dedi ki...

"Etiket eklendi."

Bu kadar kısa ve suratsız bir yorum yazıp çok işim var ayaklarında kenara çekilmek isterdim. Ama arkamdan konuşmanızı istemiyorum aksiler. Kendi yazınızı düzeltmeye girip ordan etiket ekleme yapılabilirliğini bildiğinizi çok iyi biliyorum(naaan ne çok bildiğinizi kelimesi geçti kafam karıştı). Sırf aksilik olsun verdiğimiz paranın hakkını alalım diye bu tür işlere koşturuyonuz bizi valla ayıp...

Şaka bi yana bu yazıyı ben(?) yazdım erdem adı altında girdim, yorumu habp adıyla yazıyorum. Kafanız karıştı dimi kıh kıh kıh.

(?) Benjcev
Muazzam yöneticisi