15 Nisan 2009 Çarşamba

türk coğrafyasında gizemini koruyan hadiseler

anket lan bu! baya baya anket.

işim gereği sık sık yurtdışına çıkıyorum. yalan mnskym! çok modaya bu cümle kullanayım dedim. edirneden öteye geçemedim, bi kere suriye sınırındaki tellere dokunma fırsatım oldu ama; hakkımı yedirmem. bizim buralar ait şeyler var hafız! nedir? nedendir? bilemedim..

efendim modern dünyada artık sınırlar kalmadı. 'batının teknolojiyi alaydık iyiydi, ahlaksızlığını da aldık abura goyim'. bu da 40 yıllık geyiktir ama kapital düzene giydirerek heyecanlı bünyeleri başlığa çekmeye çalışıyorum babuş.. hee mesajımı da verdim. goygoya devam!

işte sınırlar kalmıyo, özel hayatlar tecavüz mağduru, teknoloji almış başını gitmiş falan.. böyle bi ortamda yine de sır olma özelliği taşıyan şeyler var coğrafyamda. hemen bi iki örnekle sonlandıralım:

içip içip arkadaşları aramak: ulen bi bizim tayfada var sanırdım, bu alaturka adet. değilmiş bee! bi gün ortaköyde rastladım buna. yeni kaynaştıkları belli olan 3 türk gencoyla, 3 yabancı hatun vardı. ben de nası bi şerefsizsem, artık nası dedikoduya meyilli bi adamsan resmen muhabbetlerini dinledim gizliden gizliye. çocuk demez mi: "biz içtikten sonra arkadaşları ararız sarhoş kafayla. bu bizde bi nevi bi gelenektir!' vay dedim hacı herkes aynı bokmuş lan. dinlemeye devam ettim çocukları! "kızları eve atarız inşallah, muhahaahhh!" diyince tiksindim, kaçtım. belki de kıskandım lan..

türk şizofrenler: baak baaak isimlendirmeye baaa.. 'türk büyükleri' gibi oldu lan.. elalemin şizofreni bile bizim dengeli adamlarımızdan daha akıllı aq. akıl oyunlarında gördük matematik hocusunu.. adam şifre mifre çözüyo, psikopata bağlamış ama orda bile bi verim söz konusu.. ulan bizim şizolarda, karısının bi adamla seviştiğini falan görüyo masum kadını doğruyo. şizofreni hastalığı bile bu coğrafyada farklı yaşanıyo hacı abi. son yapılan araştırmada, farelere bişiler yapılmış yine.. bilimadamları umutlu gibi görünüyor bu kez ama du bakalım!

hayat kurtarıcı olarak c vitamini: bak bu da vazgeçilmezimiz haa. ulan adamın omzu çıkmış kıvranıyo, "hacım c vitaminini ihmal etmicen, çabuk toparlanırsın. c vitamini önemli aga!" deyu salık veriyo millet. ulan pezevenk, adamın omzu çıkmış bee. o değil bi kaç doktor arkadaşta da gördüm bu muhabbeti. tıp dediğin yalanmış ya.

yollu bu yollu: evet, alın size sırrı çözülemeyen bi hadise daha.. sokakta yürüyen kıza arkadan bakıp damgalanan bi etiket. hangimiz yapmadık bunu hafız? hafiften cat walk tavırların ardından ya da sağlam kaseye bakaraktan? lakin tutarlı bi gerekçe göremiyoruz sır perdesini aralamak için ve başlığa dahil ediyoruz bu hadiseyi de!

tofaşın verdiği ısı: motorun ısıyı direk içeri verir. sırrı çözdük ama yine de 'acaba?' demeden edemiyor insan. fakat on numara ısıtıyor ya! tofaşın gözünü seveyim. babam sık sık doğanından bahisle "oğlum ben bunu sabah satıyorum desem, akşama 20 tane alıcı çıkar" diyip durur on senedir. adamın toplu parası olsa ve 2009 model doğan slx çıksa, şerefsizim düşünmeden alır. parçası da ucuz haa..

sçs: hangi ara oluşturuldu bu kısaltma. hangi yavşağın başının altından çıktı bilmiyorum. ben bi ingilizin 'ily' yazıp sevgilisine smsle gönderdiğini görmedim mesela. gerçi ben, bi ingiliz de görmüş diilim henüz. geçen bi arkadaş hot british falan diye bi link atmıştı.. kafam çok karışık.

bbg tarık: bak bu adam da kafamı çok karıştırıyor. şarkı falan yaptı, ama hala nedir ne değildir, neyin peşindedir anlayamadım. "bu ayrılık yıprattı benim tersimi düzümü" diyordu şarkısında.. ondan sonra toplayamadı herhal kendini çocuk.. iflah olmaz lan o!

tenefüste top oynayan ilkokul bebelerinin dayak yemesi, başka bi muamma hafız. hayır ter kokusu diceksin, sinire kesicem. olm bizim sınıfta bi selvi vardı mesela, her tenefüste ip atlardı, hayatımda o kadar terleyen bi canlı görmedim. kokuysa o da kokuyodu. ama ali örtmen hep bize çakıyodu tokadı.. hıncım geçmiyo, o selvi de ne iğrenç bi kızdı ya, aklıma geldi bak hiç yoktan..

böyle işte. ülkemizin birlik ve beraberliğe ihtiy.. saçma sapan işler lan bunlar, yazdım!

1 yorum:

benjcev dedi ki...

barbaros hayrettin'in "ben sizin babanızım" şarkısı. çok gizemli bir o kadar vakur, birazcık da kubur.

aşkta, kubura yer yok.