24 Mart 2009 Salı

duygusalına kapıldım

duygusal bir yazı yazılacaksa, alengirli cümleler kurmak gerekir. o yüzden ben de bir kelime oyunlu başlık açarak alengire ortak oldum. eğer seçimlere katılsaydım "alengire ortak olma, yavşaklaşma" diye afiş hazırlattırırdım.

yani duygusal bir yazıda "ali osurdu" yazılacaksa eğer, ) gerçi nasıl sapık bir ruh haliyse, ali'nin osurduğunu anlatıyor ( o cümleyle oynaşılır ve şu hale getirilir: "ali, o an olanca umarsızlığıya, dünkü hoyrat pırasanın bedelini ödercesine, yeryüzü ve gökyüzü şahitliğinde, ısırdı dudağını ve koyuverdi kendini: osurmuştu"

sonra bunu okuyan, bırakır kendini ağlar. özetle neye ağladığına bak: ali osurdu. ama içinde hoyrat geçiyor ya, umarsız geçiyor ya, bedel falan geçiyor ya, ağlar artık bu adam.

şimdi siz hala ikinci paragraftaki parantezler ters diye düşündüğünüzden konsantrasyonunuz falan bozulmuştur. o da bir üslup sonuçta. aslında insanoğlunun neyin içeride, neyin dışarıda olduğunu bilemediğini analtıyor. yerseniz anlatıyor.

oha lan osurdu mosurdu derken, parantezleri yanlış yazmışız, üşendim düzeltmeye valla.

4 yorum:

benjcev dedi ki...

bir açıklama gereği duydum. bu yazıyı bu sözlükte yazmış/yazacak/yazıyor olan birilerinin üzerine yazmadım.

arada denk geliyorum, sözlüklerde falan, eleman maçı anlatıyor, böyle garip cümleler kuruyor. haşa kimsenin, üslubunu falan eleştirecek değilim. ayıca "haşa" diyen bir adam herangi bir şeyi eleştiremez.

olm acaip tepki aldım yazı üstüne, hedef tahtası oldum, güner ümit oldum, star tv'den çıkamıyorum.

ErdEm dedi ki...

saygıyla karşılıyoruz efendim..

hoyratça savrulan kuru yaprakların ve bi yağmur damlasına dönen masum bulutların da taa aq buarada..:))

Habp dedi ki...

ule direk bana yazmışsın bi duygusallık yapalım anneannemizi özlediğimizi anlatalım dedik, yediğimiz paparanın haddi hesabı yok.

ayrıca yuvayı diş kuş yapar evi dayımın üstüne al.

aksi de baya para getiriyor herhal baksana adam 2 yılda ev çaktı.

Erdem biz nasıl adamlarız biri sıfır araba alır, biri ev alır. Biz daha anca kredi kartı borcu yatıralım.

benjcev dedi ki...

arkadaşlar, şurada edebiyat, sanat üzerine imgelerle, ironilerle dolu bir tartışma yaparken, konu nasıl ev mevzusuna geldi anlamadım.

ev mev almadık biz. lan nasıl alalım, bir de şaka gibi açıklama yapıyorum ha.

erdem bu işler hep senin başının altından çıkıyor. sen değil misin, maket platforma kafanı koyup fotoğraf çektiren? sen değil misin,o fotoyu bize yollayıp erbaş halinle ben teğmen oldum diyen? bu millet sana nasıl inansın?

ya sen habp? ha ya sen? anneannem sana "sarı" diye hitap etmiş olabilir, ama bunca yılın anneannesi, bana da "dürzü" diyor. bunda alınacak bir şey yok.