17 Mart 2009 Salı

dünya münir özkul yılı


bak beyim, sana iki çift lafım var. koskoca adamsın. paran var, pulun var, herşeyin var. binlerce kişi çalışıyor emrinde. yakışır mı sana ekmekle oynamak? yakışır mı bunca günahsızı, çoluğu çocuğu karda kışta sokağa atmak, aç bırakmak. ama nasıl yakışmaz. ben boşuna konuşuyorum. sevgiyi tanımayan adama sevgiyi anlatmaya çalışıyorum.

hıh. sen. büyük patron, milyarder, para babası, fabrikalar sahibi. sen mi büyüksün? hayır biz büyüğüz, biz. sen bizim yanımda bir hiçsin, anlıyor musun, bir hiç. gözümüzde pul kadar bile değerin yok. ama şunu iyi bil, ne oğluma, ne de gelinime hiç bir şey yapamayacaksın. yıkamayacaksın, dağıtamayacaksın, mağlup edemeyeceksin bizleri. çünkü biz birbirimize parayla pulla değil, sevgiyle bağlıyız. bizler birbirimizi seviyoruz. biz bir aileyiz. biz güzel bir aileyiz. bunu yıkmaya senin gücün yeter mi sanıyorsun?!

dokunma artık aileme. dokunma bizlere. dokunma oğluma, gelinime. eğer onların kılına zarar gelirse ben, ömründe bir karıncayı bile incitmemiş olan ben, yaşar usta, hiç düşünmeden çeker vururum seni.

anlıyor musun? vururum ve dönüp arkama bakmam bile.
unicef bu yılı dünya münir özkul yılı ilan etse ya. ha? bir kere de jestinizi görsek ya beyler. 1 mart tezkeresinin ardından, avrovizyonu "every way that i can" gibi ne demek istediği anlaşılmayan bir şarkıya verdiniz. eyvallah, başımızın üstünde yeri var o ödülün. gerçi norveç falan hep komşulara veriyor, ama olsun. iyi hoş, efendi adamlarsınız belli. öyle afrika'daki çocuklara yardım ediyorsunuz. ama beyler, kendinize gelin. bir münir özkul, bugün marlon brando kadar baba bir adamdır. onlarda godfather tamam, ama bizde de beybaba.

ha olmadı, ne bileyim 29 şubatı dünya barış manço günü ilan etsin biri. bakın her yıl demiyorum, 4 yılda bir kutlansın, ona da eyvallah. japonya'dan destek geleceğine eminim. ama ekvator civarındadaki ülkeler kızgın olabilir barış abi'ye. zira ülkelerine geldiğinde, "kekeke bakın bir o tarafa geçiyorum, bir bu tarafa, suyun dönüş yönü değişiyor kekekek" diyerek oranın ülke ekonomisine katkı sağlamadı hiç. hoş, japonya'nın teknolojideki gelişimini de barış manço'ya bağlayamayız ama. toparlarsak, 4 yılda bir kutlanan barış manço günü olabilir.

yarın öbür gün, ceylanı olsun, nuray hafiftaş'ı olsun, bunları avrovizyona sokarız, hepiniz lanetlersiniz. belkıs akkale'den bahsetmiyorum bile. gotik folklorik halk müziği. allahıma kilitlenir kalırsınız ekranlarınız karşısında. izzet altınmeşe oy dügümelli hörmetine, bunu istiyorum sizden.

2 yorum:

Obicen Kenobi dedi ki...

Hatırlamayanlar için etüt konusu : Ali Rıza Binboğa - Öğretmen öğretir; Aaaağğğ Beeeeğğğ Ceeeeğğğğ...

ceketli ali dayi dedi ki...

Ayrıca; "Ben tüccar değilim, eğitimciyim!" diye diklenmişti okul müdürüne. Sonra hastane bahçesi öğrenciyle dolmuştu falan. Küçükken o bahçede olmak isterdim, şimdi Mahmut Hoca' nın yerinde olmak istiyorum.

Çok duygularınırım.