26 Şubat 2009 Perşembe

halalarin esprituelligi ve erkeksiligi kanunu

fosur fosur sigara, yeri gelince de tereddüt etmeden rakı içen; silah kullanmayı bilen, düğünlerde zeybek ve harmandalı'yı erkeksi tavırlarla oynayan, hal hatır sorarken "naber lan keranacı?" söz öbeğini kullanan, sevgi gösterilerini el ense çekerek, alttan muclayarak icra eden kadınlar büyük ihtimalle "hala" dır.
misal teyzeler daha bir cıvıl cıvıl, daha bir cimcime, daha bir kadınsıdır. yanak sıkarlar, sarılarak oturmak isterler. onların da dadı ayrıdır, lakin halalardaki bu delikanlı tavırlar onları daha bir eğlenceli kılar.
aynı kadın hem hala, hem de teyze ise bile hareketleri sahip olduğu unvana göre değişir:

biiiir!

-erkek arkadaşın var mı?
+var teyzecim.
-yakışıklı mı?
+evet
-ouvv, gel bakayım buraya. mucuks mucuks. büyüdün mü sen?
+ihi.


İkiiii!

-erkek arkadaşın var mı?
+var halacım.
-ona da böyle sikindirik tespitlerini anlatıyor musun?
+hea anlatıyorum
-gerizekalısın o zaman.

fakat sağlam genelleme oldu.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

kız halaya çeker sözünü esas almayaraktan;

4 hala var bende. hepsi çift karakterli dersek etti 8.

ayrı geçirdikleri bir gün yok desek, biraraya geldiklerinde de birbirlerini yerler die eklesek, ayrıldıklarında da birinin bir diğerine ötekini çekiştirdiğini söylesek az buçuk bahsetmiş oluruz sanıorum kendilerinden.

anam anam biri var ki diğer altısına bedel. hepimizi ters yüz eder, silkeler icabında. böle erkek gibi bi şey zati. kaşı kalktı mı havaya var sen kaç ya da saklan masa altına. he bak en matrak olanı da o'dur aralarında. dedim ya çift karaktere sahip bunlar. her biri kendiyle de barışık. enteresan.

en neşeli anında cesaret bulup da bir şey anlatmayagör sohbetin rengi deişiverir bi anda.

- söylesene halacım var mı bi sevgilin? (genel merak konusu budur -cım- eki sağ gösterip sol vurma maksadıyla kullanılır)

- var hala var, aklımdan çıkmayan bir erkek arkadaşım var.

- utanmıosun di mi anlatmaya? çıkmıomuş aklından. aklını alırım senin!!

- tamam hala ya anlatanda kabahat.

- (resti gören hala çevirir dümeni) takılıyorum kızım sana, e söyle adı ne? (al bu da espritüelliğinin göstergesi olsun daha da fazla malzeme çıkmaz zati ondan bu hususta)

Adsız dedi ki...

benim de gariptir halamla ilişkim böyle.

- eniscim, erkek arkadaşın var mı?
- ne diyon hala? ne demek istiyon? erkek adama edilecek laf mı o?
- o zaman niye ibneler gibi küpe takıyon? he? niye umarsızca g.tveren ibnelere yaraşır şekilde küpe takıyon o zaman?
- takıyosam sana mı takıyom lan kaltak? sen kendine bak, evine kimler girer çıkar belli değil. ulan en kaba hesabı yapıyorum, haftada en az beş adama tokmaklatıyorsun kahpe!

şaka lan, halam malam yok benim.

Adsız dedi ki...

adsız değilim rapperninja'yım (yeni bişiler deniyorum bu ara beraber yazıyorum. marka gibi. tutarsa bakalım) ben. ne yalan söyleyeyim halaların erkeksiliği kanunu hakkında bişi bilmiyorum çünkü ne halam var ne de kendim bir halayım. sadece burayı gördüm & beğendim ilk rastladığım 'yorum gönder' e bastım bu izlenimimi paylaşmak için. haa tanım adetse burda da çıkatırız onu da: halaların erkeğe benzemesi denilesi olaydır (çıkarttığım yer hakkında ayrıntı veremiycem).
yalnız girişteki örümcek ağı neyi sembolize ediyor bilmiyorum ama tırsıntıcıymış.

güzel olmuş abiler elinize yüreğinize sağlık. yaa hala değilim ama ebru gündeş'im ben n'aber.

Adsız dedi ki...

Webmaster cok tesekkurler...

Selamlar Burcu