22 Şubat 2009 Pazar

Esnafa trip atmak

Ben illa esnafa kızalım demiyorum. Esnaf güzel bir şeydir. Mesela bir bakkal olmasa sigarayı kimseden alamayız. (Cümleye bak. Piii!.. İfade düzeyim gün içerisinde 6-12 yaş arasında gelip gidiyor arkadaşlar, kusura bakmayın)

Ya bak ben esnaf düşmanı değilim. Kindar da değilim. Önce bir oku.

Bahsettiğim esnaf özünde iyi bir insan olmasına rağmen bazı müşterilere karşı umarsız ve vurdumduymaz tavırlar sergileyen naçizane bir kırtasiyeci olabilir mesela. "Bak" dedim, "Tam 16 adet kitap alacam" dedim. "Nerden baksan 80 lirası var hacı" dedim, gene de ilgisini çekemedim.

Neden?

Çünkü cırlamıyordum. Cırlamak olarak tabir etmekten hiç de gocunmadığım "Akşama kadar mı beklicez arkadaşım?", "Aha ant verdim gidiyorum şimdi" , "Dükkanın batsın", "Daha da gelmem Davos'a" (bu kalıbı espri mahiyetinde kullanan 2000. kişiyim, tebrikler) gibi sözleri kullanmadım. "van münüt" diyerek söze karışmaya çalıştım en fazla. Nasıl bir terbiye aldıysam, kimseye çemkiremiyorum arkadaş.

Çocuklarıma iyi bir anne olamayacağım diye çok korkuyorum. Anne dediğin esnaftan ilgi görmesin, hadi onu geçtim, pazarlıkta mütabakata varamasın vay o esnafın haline. ooy, battı herifin damı ocağı. evlerine haciz geldi gayrı onun.

Ben çok tırtım lan. Küçücük çocuğu kopya çekiyor diye sert bir dille uyarmayı biliyorum, esnafa gelince ses çıkartamıyorum. Sessizce çıkıp uzaklaşıyorum dükkandan.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

hobim.
özeli ilgi alanım.
boş vakitlerimi değerlendirme biçimim.
bi nevi terapi.
can sıkıntısına birebir.

gel gör ki şansıma -şansıma tüküreyim- hep mülayim adamlar denk gelior. ılımlı, sakin, bi hallederiz tripleri.

-abla dur hele bi sakinleş
-tamam hemen çözeriz abla
-su getir oğlum hanım kıza

esnaf suratsız olmayacak bi kere. hoş güler yüzlü adamın suratını asmasına sebep olabilecek bir potansiyel mevcut bende ama fırsat vermeyecek.

pazarlıksız mal almam. bi kuruş indirmeyene de tribin alasını yaparım, uzatırım, sorularımla boğarım, yakasına yapışırım, elimdeki ürünü fırlatırım, yetmedi kasaya çıkarım sinirimden zıplarım ama o dükkandan çıkmam arkadaş. bir çoğu orta yola gelmiştir bak, korktuklarından deil elbet çabuk yol alayım die.

hani yolda düşer kalkar bi çeki düzen verirsin ya kendine aha bak ben de aynen öyle, nasıl kaybediosam kendimi içeride dükkandan çıkınca anca geliorum kendime.

ceketli ali dayi dedi ki...

tebrik ederim de beni rencide ediyon.
şurda benjcevimin, kayınçolarımın önünde iyicene asosyal insan yapıyon beni. kızım bağa bak, hırs yaparım. çok pis hırs yaparım ben. alışverişe veririm kendimi. evi ocağı batırırım.

Adsız dedi ki...

hırs dedin de;

ben tayland'daykene tembihlediler bizi pazarlıksız mal almayın die.

gece pazarlarının birinde geziorum avare avare, travestinin biri pek de sevimli satıor birbirinden güzel hediyelik eşyalar.

tabi dil biliosun hikaye, en sağlam yöntem kağıt kalem, el kol hareketleri.

yazdı bu hesap makinasına bilmem kaç baht, ben ona yazdım vereceğim tutarı. kafasını sağa sola salladı anladım işine gelmedi. o yazıo ben siliorum ben yazıorum o kafayı döndürüo.

basıp gitsene di mi? nasıl hırslandıysam -istemdışı dielim daha hoş durur - elimdeki hesap makinasını geçirdim hatunun omuza.

demem o ki hırs yapma. çocukluktan gelen tırtlığı muhafaza et.
benim adım çıkmış deliye.