21 Şubat 2009 Cumartesi

bir bilgisayar mühendisinin anlaşılmaz yakarışları volume 1

eğer bir bilgisayar mühendisi tanıdığınız varsa, ve o herhangi bir zaman ve mekanda büyük ihtimalle "bilgisayar aslında 0 ve 1 lerden oluşuyor" demiştir çok büyük bir mesleki etik ve sorumlulukla, halkını aydınlatmanın gururuyla. efendime söyliyeyim ama herhangi bir edebiyat hocasından "var ya aslında babakiz, edebiyat denilen şey 29 harften oluşuyor" dese, yüzüne anlamsız anlamsız bakmaz mısınız, içinizden "adamı okula ilim irfan öğrensin, accık insanlıktan nasiplensin diye gönderdik; adam iyicene sıçmış sıvamış, hayatını bok etmiş, vay ki ne vay, off ki nee of, benim çileli başım" demez misiniz? dersiniz. işte aynı tepkiyi, bilgisayarın 0 ve 1'lerden oluştuğunu söyleyen bilgisayar mühendisine veriniz, gerektiğinde şiddete başvurunuz.

ayrıca, bir bilgisayar mühendisi pekala format atmasını, word'de karekök işaretini nasıl konulacağını, farenin topunun nasıl temizleneceğini, nereden mp3 indirileceğini bilmeyebilir. "ulan bu adam benim ne işime yarayacak o zaman?" dediğiniz duyar gibiyim. yavuşağum, genetik mühendisi tanıdık olsa, bezelyeleri mi çaprazlatacaksın, bizim oğlan birazcık gerzek oldu da ikincisi için ne yapmalıyız diye mi soracaksın? veyahut, yine bir edebiyat hocasına, "hele faruk nafiz çamlıbel'den bir şiir, bir kuple oku da keyfimizi bulalım" dedin mi rakı sofrasında. dediysen, gel ben senin bilgisayarına format atıcam, en güzel aşk şarkılarını indirevereceğim.

bir bilgisayar mühendisi, herhangi bir site hackleyemeyebilir. hatta hackleyemez. gıcık olduğunuz siteleri söyleyip, haceliz şunu bir alaşşağı ediver diyemezsiniz. nasıl bir genetik mühendisine bir balığı gösterip, "şunu kuzuya evriltiver de ağşama rakıyla çeviririz" diyemeyeceğizin gibi. veya bir edebiyatçıya; "baboli şu kitabı piyasadan geri toplat".. yok la bu olmadı.

bir bilgisayar mühendisi, başka bir elektronik aletten anlamaz. radyom bozuldu derseniz ona, üzülür. ama sadece üzülür. ama öyle böyle üzülmek değil, abaratanlar olur arada, ağıtlar yakar, karalar bağlar. çünkü çoğu bilgisayar mühendisi hakikaten de insani ilişkiler de zayıftır, ne yapacaklarını bilemezler. yaklaşık 100 gözlük camıyla monolog kurdum ben 4 sene boyunca, oradan biliyorum.

ee bilgisayar mühendisi ne yapar o zaman biraderakis derseniz, ben de daha tam anlayamadım ama anladığım zaman söylerim. böyle garip bir takım kodlar falan.

1 yorum:

ceketli ali dayi dedi ki...

evel de, "çamaşır makinasında ucuz çamaşır ilaacı kullanınca ömrü kısalıyor mu?" diye sorduğumda beni dövmüştün.
"ilaaç" dedim diye dövdün sanmıştım. şimdi anlıyorum.
ellerin dert görmesin yiğidim.