2 Şubat 2009 Pazartesi

ev ziyaretini genel konseptiyle adlandırmak

türkiye insanının, bilhassa kadınlarının, gerçekleştirmiş olduğu bir gelenek. hemen bir örnek verelim:

+ zarife hanımın oğlu askere gitmiş.
- hemen "allah kavuştursun"a gidelim.

evet, gördüğümüz üzere ziyaret, sebebin ismini aldı. ziyaretin ismi: allah kavuştursun. ikinci örnek:

+ zarife hanmın küçük oğlu da askere gitmiş.
- al bi püsküüt, "allah kavuştursun volume 2: zarife returns"e gidiyoruz. evet bu pek olmadı.

bir diğer örneğimiz ise, genellikle yozgat'ın yimpaş kısmında görülen bir eylemdir.

+ zarife hanımın kızı askere gitmiş.
- "allah akıl fikir versin"e gidiyoruz. orduları ve atımı hazırlayın.

bir çok örnek vardır bunun gibi. gün geçmiyor ki, kadınlarımızi çilekeş kadınlarımız, ak etekli türkü bakışlı analarımız püsküütü ile "geçmiş olsun"a gitmesinler, "allah analı babalı büyütsün"lerde coşmasınlar, "başın sağolsun"larda karalar bağlamasınlar.

+ zarife hanım, kupa galipleri kupası'nda çeyrek finale yükselmiş.
- "iyi olan kazansın" ziyeretini ajandama ekledim.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Efendim, burada eksik bilgiden şüpheleniyorum. Haber vermek istedim nacizane. Bu konu içerisinde önem arzedeceğini düşündüğüm, kapıya çocuk yollayıp "müsaitseniz annemler size gelmek istiyor bu akşam" dan bahsedilmemiş.

Saygılarımla,
Bir dost...

Adsız dedi ki...

"geçmiş olsun" a gelenler var bir de. adamı daha çok hasta ederler. hizmet bekler, kalkmak bilmezler.

geçtiğimiz yıllarda bi trafik kazası geçirdik misal, yatıoruz evde. geçmiş olsun die gelen kalmaya nietlenior. yardım ederizler işini yaparızlar falan.

ya git kardeşim, yardım isteyen mi oldu yok tabi. bi şey de denmior.

velhasıl adamı daha çok hasta eder bunlar.