4 Mayıs 2009 Pazartesi

sarı çiçeğe sorular.

Soru: "Evrendeki düzen, hiçbir şeyin rastlantı sonucu ortaya çıkmadığını göstermektedir. Evrendeki varlıkların kendi kendilerini var etme güçleri yoktur."

Bu bilgilerin ikisini de iyi değerlendiren kimse aşağıdakilerden hangisine ulaşır?

A) Varlıklardaki düzen onların kendilerini var ettiklerini gösterir.
B) Evrenin varlığının bir başlangıcı yoktur.
C) Evrendeki varlıklar rastlantı sonucu ortaya çıkmıştır.
D) Evren bir yaratıcı tarafından planlı bir biçimde yaratılmıştır.

Dünkü DPY sınavında sorulan soruymuş.

Ne de olsa Türkçe kitabındaki bir metinde, yılların Pinokyo'sunun ortama "Selamun aleyküm" diye girdiğini okudular daha 2. sınıftayken.
Sonra 5. sınıfta, burs için çabalarken geneli yoksul minik çocuklar, cevabın tırnak için dayatıldığı halkülade bir soru.

Acelesi yoktu oysa ki. Büyüyünce ateist olacak nice hacı anne torunları, belki de büyüyünce ilahiyat okumayı seçecek nice ateist babaların çocukları var.
Sen neyniyon şimdiden? Tanıtma formlarında, çocuklarının sahip olmasını istedikleri meslekler kısmına ümit verici çoğunluk mühendis, avukat, doktor yazarken; sen neden "dini bütün" yazıyorsun velilerin en güzeli?

Yılların "Bu sene soruları nasa mı hazırlıyomuş?" geyiği gerçek oldu. En nihayetinde Uçacaklar. Uzaydan da öteye. Fiyuuu...

11 yorum:

benjcev dedi ki...

sorunun sorulduğu sınav bile ilginç. devlet parasız ve yatılı sınavı. köydeki halamlara misafirliğe gitmek gibi bir şey yani?

ee devlet dediğin parasız verir hizmetini. ben de girmiştim bu sınava, lütfeder gibi kazandığım açıklanmıştı. sonradan dank etti ya, birader sen zaten parasız ve uzaktaki öğrenciler için yatılı olmalısın. ne bu ayaklar, böyle birtakım artistikler, cakalar? neyse levent kırca gibi bağladım. en son "ee başımızdakiler böyle olduğu sürece" dediğimde, berberden kovulmuştum.

ben de izninizle öss'de sorulması için bir soru yazmak isterim.

isaac newton, o gün aylak aylak uçuyordu. içinden bir ses, "hacı ben gumru muyum, bıldırcın mıyım, neden uçuyorum?" dedi. elma ağacının dalına kondu. fakat bir anda dengesini kaybedip, olgunlaşıp yere düşmüş olan elmanın üstüne düştü. elma, yer çekimini bulmuştu. hikaye buna benzer bir şey.

yukarıda parçada anlatılmak isteyip de üşenip vazgeçilen konu nedir?

a. yerçekimi yoktur, hava itimi vardır.
b. isaac, islamı seçip ayzek olmuştur.
c. isaac, ne pis bir adamdır ki, sir ünvanını almıştır? oh ne ala memleket, kafaya her elma düşen sir olsun, dük olsun, derebeyi olsun, lord olsun. ortaçağınıza sıçam sizin.
d. elmayı daha önceden adem yediği için, soru geçersizdir.
e. bre yımırcık ağızlı, tek bir elma mı var?
f. forum/chat tarzı soru şıkkı olduğu için bir üstteki şık silinmiştir.

bu sene öss sorularını halam hazırlayacakmış.

deatly dedi ki...

2009 kpss sorularından biri;

ülkenin birinde bir başbakan ve bir maliye bakanının çocuklarının mal varlıkları toplamı, ortalama bir a.ş. nin mal varlıkları toplamına eşittir. fakat bu mal varlıklarının nerden geldiğine dair bir araştırma yapılmamakta, yapılamamaktadır. bu durumda;

a) bebeler o malları çalışarak almışlardır. bende iman gücüyle çalışırsam benimde olur.
b) kriz sadece başbakan ve bakan ailesini teğet geçmiştir. fakat o teğet çizgisi benim tam olarak kıçıma girmiştir.
c) malezyadan getirilen mısırlar okunmuş ve üflenmiştir. bu mısırları ithal edenler ilahı refaha ve rahata kavuşmuşladır. bizimde yapmamız gereken bir islam ülkesinden okunup üflenmiş ithalat kalemi bulmaktır. bu sınava girerken de okunmuş kalem kullanmak farzdır, sınav sonu başarının garantisidir.
d) allah çok şükür..

aldığımız duyumlara göre yeni kabine cevabı ''d'' şıkkı olarak işaretleyenlerden kurulacaktır. saygılarımızla..

aha( aksisözlük haber ajansı )

deatly dedi ki...

oks sınav sorusu;

evrim teorisi nedir?

a) Darwin’in ibneliğidir.
b) Darwin zındığtır.
c) Ben bilmem, hoca efendi bilir.
d) uvvvvvv.. başımıza daş yağacak daşş.
e) allah çok şükür.

Obicen Kenobi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Obicen Kenobi dedi ki...

http://www.sahibinden.com/saka_degil_gercek_ugurlu_kalem_-00WQQaXQQ13920109WQQpXQQdisplayitem&keyword=u%C4%9Furlu%20kalem

Eeeeh, beceremedim link olarak koymayı...

siyahdalya dedi ki...

bir cezveye iki musluktan su akmaktadır. oysa bir musluktan akan su cezvenin dolması için yeterlidir. bu açık ve nettir. tartışan manyaktır. cezvenin sapı kaç "gr" ağırlığında olsa gerek?

e:40 gr
d: 8 hekto
c: 143 milogram
b: 44 kgb
a: hepsinden biraz

gibisinden bir soru sanki. bağlayamadım da konuyu. yorum yapacam diye kastırdım. neyse aklıma gelirse gene yazarım, üşenmem çok şükür.

vi dedi ki...

sorunun asıl metni şu:

"bizim için, diğer sorulara verdiğin doğru cevap sayısından ziyade, bu soruya vereceğin cevap önemli."

yukarıdaki metne göre, hangi yargıya varılamaz?


a)yargı bağımsızdır.
b)büyüklerimiz ne demişse doğru demiştir.
c)sana ne la yapraam sınav benim sinavım, isteğimi sorarım.
d)insanlar tek tiptir. farklı düşünemez.
e)oyyy chok dadlusunuz yha
-------------------------------

abooo işi gücü olmayanlar bölümünde 3 kişi görünüyor. selam beyler :)

virgül for windowsvista dedi ki...

yukarıdaki vi ben değilim lan. herif smiley falan kullamış, sonra bana çemkiriyonuz smiley kullanıyosun, bir dediği bir dediğini tutmayan, neye düşman olduğu belirsiz kadın düşkünü bir gebeşsin diye.

ayrıca vi her kimse smiley kullanan ve yapraam hitabını kullanan biri olduğumu düşündürmeni istemiyorum buradaki kalablık ve sinsi insan gürültüsüne. çöllerinden geçerim senin it.

deatly dedi ki...

yorumculardan hangisi vendetta'dır:

a) yapraam diyen.
b) ben smiley kullanmam diyip kullandığı rapper tarafından ispatlanan.
c) südyen takmadığı günlerde, yürüken kendi memelerini ezebilen.
d) gelme bana canın sağolsun, dönme bana yolun açık olsun, ben şimdi başka kalplerdeyim, buda sana kapak olsun. (msn iletisi bu)
e) her koyun, kendi odasında, bilgisayarı sessize alıp usul usul asılır.

vi. edward dedi ki...

sakin olun vi(6) benim. nickimi kısaltırken, bu tarz bir karışıklığa sebep olacağımı tahmin etmemiştim. kusuruma bakmayın.

ayrıca sitede 3-5 kişi olduğunuzu sanıp, her şeyi birbirinizin üstüne atmaktan da vazgeçin. hadi eyvallah :3

vandal for brunette dedi ki...

o 3-5 kişiyle başkentine gireyim senin edward.

öpeceğim.