16 Mayıs 2009 Cumartesi

MTV

Yok müzik kanalı olan değil, Motorlu Taşıtlar Vergisi olan. Sırf meraktan yazıyorum, bilen eden vardır merakımı giderir belki diye.

Yanlış bilmiyorsam bu nane motorlu taşıt sahiplerini ilgilendiriyor sadece, evinde duşakabin var diyip insanlardan MTV almıyorlar. Alınacak olan verginin meblası da sahip olunan taşıtın motorunun hacmine göre değişiyor. Dolaylı olarak düşündüğümüzde "sen motorlu bir taşıta sahipsin, karbonmonooksit ve daha nicelerini atmosfere salıyorsun, havayı kirletiyorsun, motor hacmine bağlı olarak kirlettiğin hava oranında da biz senden vergi alıyoruz". Tamam buraya kadar her şey anlaşılabilir gözüküyor. Ben keyfime düşkünüm arkadaşım, toplu taşıma aracına binmem homofobiğim ben, param da var, alırım arabamı ulaşımımı onunla sağlarım, bunun bedeli olarak da ne gerekiyorsa veririm diyorsun, eyvallah.

Benim merak ettiğim nokta bundan sonrasını kapsıyor. Şimdi bu adam çalmadı çırpmadı, vergisini verdi, çok güzel. Peki alınan bu vergilerle kirlenen havayı nasıl temizleriz, hibrid araba yapalım, güneşle coşan F1'lere koşalım, suyla sabunla istediğimiz yere gidelim ki ortam kirlenmesin AR-GE laboratuarları kuruluyor mu?? Hiç zannetmiyorum. Tahminim o ki; o vergilerle (yapılan diğer şeylerin yanısıra) ortalığı kirleten ve hala daha ilkel olduğunu düşündüğüm motorlu taşıtlara daha rahat gidebilmeleri ve bu sebeple motorlu taşıtların daha çok satılabilmesi için yol yapılıyor. Daha evvel yol olmayan, motorlu taşıtların ulaşamadığı yerlere de yol yapılıyor, ortalık (dünyanın komplesi) daha da kirleniyor, daha bir nefes alınmaz hale, üretim ve tüketim esnasındaki diğer artıklarını da düşünürsek daha bir yaşanamaz hale geliyor. E peki insanlar bu vergiyi daha boktan bir dünyada daha kötü bir hayat sürebilmek için mi veriyor o zaman?? Nedir bilemedim... Hislendim ben... Çok yalnızım be sözlük, çok yalnızım!!

Hiç yorum yok: