15 Aralık 2008 Pazartesi

katı olan her şey buharlaşıyor

yine marx'ın kaleme aldığı, güftesini grup yorum'un, düzenlemesini ise dünyadaki tek düzenlemeci olan (zira bütün albümlerin bir yerinde şu ibare bulunur: "düzenleme: ozan doğulu") ozan doğulu'nun yaptığı bir parça ile giriş yaptık programımıza: "katı olan her şey buharlaşıyor". bu sözü, ilk duyduğumda lise 1 kimyası gelmişti aklıma. öss sorulan seneydi lise 1. iyi dinlemiş, notlar tutmuştum. bizim senemizde coğrafya zordu. zaman yetse yine yapardık ama zordu. neyse efendim, işte bu sözü ilk duyduğumda süblimleşen katılar gelmişti, naftalin vs. gibi. örnek verirken naftalinden başka bi s.k yazmayışımdan anlayacağınız üzere kimya unutuluyor. ama yüzme unutulmaz, bisikiete binme unutulmaz. neyse, konuyu beylikdüzü taraflarına (takribi er kişinin ebesinin cinsel organı) kadar dağıtmışız. toparlıyoruz, sonra bir tekrar yaparız müzik dersinde, sonra evde soru çözdü müydük daha iyi anlaşılır mevzu. anlamamıştım marx'ın bu sözünü. ayrıca, marshall bermann'ın aynı ismi taşıyan kitabını okumaya kalkmış, yoğun bir entellüktelite içinde boğlulmuştum. ahmet kaya dinlemeye devam ettim. pratik yaşamların insanlarıydık zira. (pratik yaşamların insanları sözü de lenin'in bir kitabında geçer) neyse akamdemik bir yazı gibi oldu sürekli kaynak veriyorum.

evet efendim. katı olan her şeyin buharlaştığını bugün anladım. eskiden abd başkanlarına süikastlar düzenlenir, bunlar ya son anda engellenir (nixon örneğinde olduğu gibi) ya da başarıyla sonuçlanırdı (kennedy'ler. ulan bu kennedy'ler de ne gerzek aileymiş be, sen koskoca süper güç abd'nin başkanı ol, 2 tane başkan çıakr sülaleden, ama paso süikasta kurban git. olcek iş mi?) ama bugün olan olay ise, tam bir faciaydı. umudum kırıldı. ilk defa bir abd başkanına süikast yerine ayakkabı fırlatıldı. sanki bush abd başkanı değildi de, gizli gizli sigara içerken babasına yakalanmış ergen genç, osbirci sivilceli adamdı.

şu sahne her şeyi anlatıyor:


birader yalnız el maliki'nin de umarsızlığı, dünya s.kime minare g.tüme tavrı da çpk pis be abi. ayrıca, bush'un muhteşem refleksi (11 eylül'ün hemen akabinde afganistan'ı işgal etmesi), hava hakimiyeti (incirlik üssü), karşıdan gelen poazisyonlardaki zaafiyeti (11 eylül yine) eskiden bir kaleci olduğuna delalet. ama ayakkabıdan bir ceylan gibi kaçışı ise görülmeye değerdi.

konuyu bağlayacak olursak: emperyalizme karşı kundura!

Hiç yorum yok: