22 Eylül 2008 Pazartesi

bankalarda inecek va!

var değil va o bir kere. zira hiçbir muavinin ağzından, o son r'yi duymadım. "aga o son r'yi söylemeyecektik, sallili kimliğmizi kaybettik". ulan amerikan aksanında r'ler söylenmeyince kral olursun büzinıs ortamlarında, salli şivesinde de r'yi söylemeyince muavin oluyorsun. demek ki tarihin gelişiminde bu r harfinin pek bir etkisi yok. ama garip bir kontrast açıkçası.

neyse, ilkokuldayken bankalar'da inip dersaneye giderdim keriz gibi. oysaki olanca maviliğiyle şehiriçi otobüsleri pazar yerinin orda da duruyormuş. ama bankalar mevkiinden sonrası gözümde şer yuvası, pazar yerinin orası ise olağanüstü hal ilan edilmiş mardin kırsalı olduğu için, atladım cephanelik otobüsünden.

ayrıca cephanelik otobüslerini kırmızı tabelasından tanımakla ilgili bir şeyler yazabilirim ama yazmıyorum. bu da sırf ipnelğimden!

bıyığını s.keyim osman tamburacı! aha bu küfürü her eden de, milli takımlar teknik direktörü olmuyor. milli takımlar teknik direktörü'nün sorumlu olduğu milli takımlar ise aşağıda sıralanmıştır:

1. türkiye a milli futbol takımı.
2. lisede "milli oldum haceliz" diyerek giren gençler.
3. zambiya bayanlar milli voleybol takımı.
4. b genç masatenisi takımı.
5. nihat genç sakalı. (küfür edilebilir, opsiyponel)

3 yorum:

ErdEm dedi ki...

yeri gelmişken ben de, hem salli kültürüne, örfüne, adetine ve hatta ananesine dair bi kaç övgü yazayım hem de hortuma lanetler yagdırarak halkçı kimliğimi blog takipçileri nezdinde pekiştireyim.

yazı sahibinin de dediği gibi, bankalar diye bi durak vardır dolmuş güzargahında, evet. ancak bu daha emlak bankasının hala salihlide dahi şubesi varkendi. emlek bankası yarrayering hatta onun yerine bi converse acıldı(ing eki getirmeyince cümle götoğlanına benzedi) ama hala gecmısıne sahip cıkan salli halkı bankalarda ınmeye devam edıyor. allahım ne buyuk, yuce bı kıtleyı aynı kucuk cografyada toplamıssın!!

yahya kemal bayatlı! saol!!

ceketli ali dayi dedi ki...

Başlığın aslı "bankalarda encek va!" olacaktı ki, benjcev'in salihli kültüründen iyicene uzaklaşmış olduğunu farkettim. "encek" diyecen canım. Cevahir'lerde, Profilo'larda gezmesi değil...

benjcev dedi ki...

oh valla laf giydirmeler. ben olayın profilosunda cevahirine değilim. ben olayın, şivesind de değilim. bankalarda encik va dersem, şu ekonomik krizde yanlış anlaşılabilir. para piyasaları rahatsız olabilir, gnü ekside kapatabilir, asak savaş akat iyicene gevrekleşebilir diye duyarlılık gösteriyorum. tekrar ediyorum ben olayın profilosunda cevahirinde değilim. kriz teğet geçsin, hamdolsun yeter. aha gündem, aha benjcev. işte kapı, işte sapı. işte pi, işte avagadro.