6 Ocak 2010 Çarşamba

ankara çok büyük lan

bu başlıkla ne kadar basit ve bayağı bi insan gibi göründüğümü bilmiyor değilim. ama hakikaten çok büyük.

yani, bir seyahat dergisi gelse bana dese ki (niye desin ki diye sorma), ankara'yı anlatan bir yazı yaz bize; başlığım yine bu olurdu. haa, seyahat dergisinin fulârlı ve 'göt kılı tabdanslı sakallı' yayın yönetmeni "çağırın şu iti hele bi, çağırın da yazdığı yazıları dübürüne itiştirivereyim" derdi muhtemelen. ama ankara çok büyük.

şu konu çok net: hıncal uluç bizimle ya topyekûn dalga geçiyor, ya da artık topun yarısı çizginin öbür tarafında. allahım, bu cümlede yakaladığım metaforu ballandıra ballandıra açıklamamak için kendimi çok zor tutuyorum.

şu konu çok net: yukarıda şu konu çok net diye lafa başlayınca, kafa hıncal uluç'a kaydı. aslında net olan konu şu: ben akşam eve geldiğimde şehirlerarası yolculuk yapmış gibi hissediyorum. evden sabah çıkmamışım sanki de, şöyle bi askerlik yapıp gelmişim gibi.

"bugün çankaya'daydım" demekle "bugün nevşehir'deydim" demenin gram farkı yok benim için. öyle bir durumdayım.

eskişehir hep bunların sorumlusu. allah sizi inandırsın, çay koyup derse gidiyordum da, geri döndüğümde çay daha demini almamış oluyordu. allah inandırsın dedim oğlum, inanmazsan çok yüklü vebali olur.

oran civarında bir trt muhabiri, trt binasının önünde sokak röportajını rahata getirmeye çalışırken mikrofonu uzatsa bana, sorsa ankara sizin için ne ifade ediyor? ankara eşşek kadar lan der, anama babama selamlarımı iletip yürür devam ederim yoluma. zira yolum daha çok uzun.

bir de, kömürle çalışan 65 model otobüsleri var. bunu da yaz.

4 yorum:

benjcev dedi ki...

darius vassel gibi bir dünya yıldızını yedin de doymadın be an'gara? diye türkü yaktım biraz önce.

Adsız dedi ki...

darius vassel'i keçiören'de postmodern iğrenç orta anadolu mimarisi örneği bi apartmana yerleşince -apartmanın dış cephesi kilim motifleriyle kaplı ve karşısında da melih gökçek'in yapay şelalesi var- akli melekelerinin önemli bi kısmını yitirmiş. hayattan soğumuş tabiri caizse. o yüzden mahvolup gitti koca dünya yıldızı. ankara adamı böyle eder.

ben kim miyim? ateş ben. yaş 24, özel bir sektörde monitör bakıcısı olarak çalışıyorum.

bonaventure dedi ki...

lütfen ankara dışından olanlar buraya yazmasın.

éLLa Çiça dedi ki...

özledim lan angarami :(