30 Aralık 2009 Çarşamba

yabancılaşma: yumruk şov

geçen ay, yumruk şova yabancılaştım.

***

yumruk şov'u herkes bilir herhalde. tribün, maçtan önce,

[flamenko melodisiyle]
#laylala laylala laylala layla!
laylala laylala laylala layla!
laylala laylala laylala layla!
er-han şen-türk#

... diye erhan'ı çağırır. erhan da, maçtan önce ısınan gruptan kopup, koşa koşa tribün önüne gelir. o esnada tribünden "hhooooouuwğğ" diye bir uğultu çıkar. erhan gelir ve yumruğunu tribüne üç defa sallar. tribün o an zevkten kendinden geçmiş şekilde, her bir yumruğa "oley!" ile karşılık verir. en son tribünden çıkan alkış sesi:

"şızıkşıkşızıkşıkşıkşızık"

***

olaya ilk başta, futbolcu tarafından, yani defansın bel kemiği, tecrübeli isim erhan şentürk tarafından bakalım. erhan 32 yaşında, evli ve 2 çocuk sahibi. futbolunun altın çağlarını yaşıyor, adeta takımını sırtlıyor ve tribün onu çok seviyor.

ama bu adam, evli ve çocuklu olmasına rağmen, yaşı dolayısıyla ağırbaşlı olması gerekirken; sadece bir tribün bir çok laylala.. silsilesinden sonra ismini söylediği için, çocuklar gibi şenleniyor, yaldır yaldır tribüne koşuyor, hatta çok gaza gelirse reklam panolarından aşıyor ve tribüne yumruk sallıyor.

ulan futbolculuk işte bu yüzden zor. taraftarları gözetirken, yarak gibi işler yapmak durumunda kalıyorsun. ben valla yapamam, utanırım. elim ayağıma dolanır lan. halamgili, annemin dedikoducu teyzekızlarını falan düşünürüm. onların, televizyon başında kendilerinden geçe geçe, başörtülerini düzelte düzelte, kızara kızara, hamur işi menşeili göbeklerini hıplata hıplata güldükleri aklıma gelir, iyice takatim kalmaz, elden ayaktan düşerim.

çok özenmişimdir, umarsızca tribüne yumruk sallayan futbolculardaki özgüvene ve medeni cesarete.

***

bir de işe tribün boyutundan bakalım. zaten binlerce kişi toplanmışsın, betondan bir yere. maçtan önce kendi futbolcuya moral vermek, rakip futbolcuya da korku salmak istiyorsun, onu da anlıyorum.

ama birader, bu söylenmesi zor melodili, bir de zıplayarak söylediğin tezahurat ile adamı çağırınca ne olacağını zannediyorsun? futbolcunun içinden "ooooh yomrik şovumu da yaptım, sağ kanatı koridora çeviririm artık" dediğini mi düşünüyorsun?

bir de, zıplarken nefessiz kalıyorum ben.. valla benden çıkan ses şı "hıllıllılll... hıllılılı... hıllılıı.. her-han şen-türk! çip çip çip". tansiyonumu ölçüyorum.

***

işte bu yüzden yabancılaştım caaanım yumruk şova. artık benim için, bir tribün ritüeli bitmiştir. hiç bir şey eskisi gibi olmayacak.

ama aranızda, tribüne yeni gelmek isteyen olur, ben de eski açıkta olurm da tezahüratın başında içinden "flamenko melodisiyle..." derken birini duyarım, işte o zaman hayata bağlanırım.

Hiç yorum yok: