17 Aralık 2009 Perşembe

derleme: siyaset

  • ne zaman güney kore'deki parlementodaki kavgaları görsem, alt metninde demokrasi mücadelesi ve siyasal yaşama dair çok büyük ipuçları içeren babamın şu sözleri kulağımda yankılanır: "ya bu adamlar birbirine aşırı derecede benziyor, nasıl hiç karıştırmadan birbirine vuruyorlar? helal olsun adamlara, vallahi helal olsun"
  • süleyman demirel, turgut özal, tansu çiller, mesut yılmaz, bülent ecevit gibi isimlerin taklitleriyle büyümüş bir nesilden, 68 kuşağı tadında isyansal hareket bekleyen büyüklerimize çok gülüyorum. hakikaten taklide değil de onlara gülüyorum.
  • bir de, bunca zamana kadar bütün siyasetçilerin taklidi yapılıyordu. ama tayyip erdoğan'ın devasa avuç içleri ve köfte dudakları dışında öyle belirgin bir özelliği yok. tavır ve davranışları bilhassa çok sıradan. her yerde o şekil konuşan adam var, git bi' kahvehaneye, "ne olacak fener'in bu hali?" diye sor, anında başlar "ee amuğa godumun daum'u, guizası" falan diye. o yüzden taklidi yapılmıyor.
  • ama tayyip erdoğan motto adamı allah için. bir söz söylüyor, ertesi gün herkesin ağzında makarası yapılıyor. seveni sevmeyeni yapıyor. "daha da gelmem", "ananı da al git", "teğet geçti", "hamdolsun" vs gibi bir sürü iki kelimelik cümleler oluşturuyor. ve cümlelerin altında yatan gerçek, içeriğinin tam zıttı. acaba tayyip erdoğan, bir yenikonuş dili mi oluşturuyor.
  • "daha bu sonun başlangıcı" adamlarına bayılıyorum. genelde haber portallarınn yorumlarına hemen yazıyorlar bunu. kötü bir haber okuyunca tak! yapıştırıyorlar "daha bu sonun başlangıcı"nı. lan dur bi. lan bir dur. geçen gün "italyan mankenden inanılmaz frikik. ünlü model ferroli kombi'nin kıç çatalı gözüktü" gibi bir haberin altına da demiş. sonun başlangıcı hususunda haksız da sayılmaz.
  • ünlülerin siyasete atılmasına bayılıyorum. genelde iktidar veya anamuhalefet partisi gibi radikal olmayan ve çok sivrilmeyen yollara giriyorlar. bu bana çok karaktersiz geliyor. ulan ne bileyim, kibariye misal, çıksa ben halkın yükselişi partisi'nden milletvekili adayıyım dese, inan hem hyp'ye oy veririm, hem kibariye'nin albümlerini alırım. benim siyaset çizgimi, bu tarz küçük detaylar belirliyor.
  • bu arada ülkemizde "yurt partisi" diye bir hareketin olması insanı hafiften kıllandırıyor.

Hiç yorum yok: