18 Aralık 2009 Cuma

aksi sözlük versiyon 2.0

eski tasarımı her gördüğümde, bizim evdeki vitrin aklıma geliyordu. bir zamanlar her evde olan, bütün duvarı kapatan, yekpare vitrinlerden biri de bizim evin salonunda duruyordu. daha doğrusu o durmuyordu da; salonu, o vitrinin üzerine yapmışlar gibiydi.

ve küçük bir şehri andıran o vitrin öyle karışıktı ki, bir rafında ana biritanika (sanki ansiklopedi değil, rus edebiyat klasiği), bir rafında antika tabaklar (babamın her pazar günü bakıp bakıp 'hanım, ben valla atacağım bunları' diyip, annemle kavga etmeleri), bir çekmecesinde müzik kasetleri (ahh sinan özen'in gençlik yılları, ah coşkun sabah'ın çenesi, ahmet kaya'lar, yüksel uzel'ler ve ayşe tunalı'lar... bir çocuk hakan peker yerine ayşe tunalı dinlerse, komşuları tarafından tabi çok uslu diye sevilir. ulan yaramazlık yapmak içimden gelmiyordu ki, hayattan bezmiştim); abimin mantarını açmadan şırıngayla çekip çekip içtiği ve bu yüzden yokluğu yıllar sonra anlaşılan, sadece şişesi duran küp vişne şarapları; üniversite öğrencileri (valla bir gözünü öğrencilere kiralamıştık) ...



bir badana günü, babam baltayla daldı vitrine. hatta vitrine girişirken "wendy, i'm home" diye bağırmıştı. çünkü hep iş ve oyunsuzluk babamı deli etmişti. fotoda, vitrini kırdığı esnadaki neşesini ölümsüzleştirdik.

o gün, unufak etti vitrini, öyle çıkardılar. ben de bu sabah, babamdan devraldığım baltayı 1. yaşını ekim ayında dolduran aksi sözlük'ün 8 aylık tasarımına vurdum.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

ıyyy çok kötü olmuuuuş! yaahaaa, eski aksiyi istiyoruuz!

biz kim miyiz? bahçeli'de wayrılıslı bi kafeden yazan 4 kafadar genç kızız.

Habp dedi ki...

Olm süper lannn. Ben bayıldım valla, kumanda paneline bulucam diye 5 aydır yazı yazamıyordum :) Neyse yenilik iyidir, bak bana yenilik olsun diye taaa erciş e geldim.

Ben kim miyim? De get...

vietkong for kamboçya dedi ki...

biraderovski güzel olmuş, nefis olmuş da, bi de şey olayı var bak. blogger hesaplarınıza erişmeye çalışıyorum, ve bu ümitle nicklerinizin üzerine tıklıyorum ama yok yok yok, sadece yazılar geliyor.

misal rapper ninja "geceleri vurduruyorum ben. oh dostlar, dibimi dövdürüyorum" temalı bir yazı kaleme alıp etiket kısmına benjcev yazsa, halin nice olur? hayır kimse de kalkışmıyor kardeşim böyle bişeye. ne dürüst bi kitleymişsiniz arkadaş.

ben kim miyim? bir dönem denizlispor ve karşıkaya'da görev yapmış olan göbekli bulgar kaleci valov'um ben.

akn dedi ki...

izleyiciler(31) yazan yeri pek beğenmedim ben. izlenip izlenip birtakım fantazilere malzeme oluyormuşuz gibi. annem görese o kısmı, anlatamam neler çevirdiğimizi; ikna edemem.

bu arada, ilk yorumu ben yazmadım. hakkaten de 4 genç kız yazdı. ve çok üzgündüler.

bide, enis'e söyleyin burya yorum yazıp durmasın. çekemiyorum bu adamı.