3 Temmuz 2009 Cuma

montserrat

yap-işlet-devret-siktiret modeli bir ülke. kredi çekip satın almayı planlıyorum. bu fikre nasıl mı ulaştım? iyi dinle o zaman. notlar al. buralardan hep soru gelir.

işim gereği gereksiz sitelere giriyorum. geçen gün, gerçek hayatta hangi bilgi işime yaramaz diye fifa milli takımlar sıralamasına bakıyordum. montserrat milli takımı, son 4-5 yıldır sonunculuğu elinde bulunduran, kimselere kaptırmayan ülke. 4 maçlık milli maç kariyerinde 1 galibiyet 3 mağlubiyetleri var. attıkları 3, yedikleri 19. insanın içi burkuluyor.

tabi insan, milli takımı olunca, demek ki devleti de ülkesi de var diyor. ben öyle demedim. çünkü o sırada yönetici gelmişti ve "işlerimin yoğunluğu nedeniyle raporlar anca pazartesi gününe hazır olur efendim" dedim. bunun bir gidişi var görsen, fıtır fıtır gitti, oralarda dolandı geldi. ondan sonra, ben de araştırmaya başladım montserrat'ı.

bayraklarına baktım, ingiliz bayrağının kenarına pulu yapıştırmışlar, al sana oldu mu bayrak. sex pistols'un "god save the queen" şarkısını da milli marşları yapmışlar, oooh mis. "oh ne ala memleket". ulan dönem ödevi hazırlar gibi ülke kurmuşlar. neyse sağdıç, ben bir an, milli marşları izzet altınmeşe'nin "dert bir değil" şarkısıdır diye ümitlendim ama, gene modernist davranmışlar, yönlerini muasır medeniyetler seviyesine yöneltmişler.

biz de bakanlıkların siteleri falan olur ya. bunlar da sadece devletin sitesi var. bakanlık makanlık hak getire. devletin sitelerini de ucuz olsun diye, bloga yapmışlar. devlet bakanı günlük tutar gibi kanun çıkarıyor sanki a.k. valla aksi sözlük olarak biz daha organizeyiz. bir de sitelerine sanki restaurant linki gibi, ulaşım linki koymuşlar. 33a'ya binip, son durakta inin diyecek diye korkuyordum, daha vahim bir durum çıktı. sadece 1 ülkeden uçak var, o ülkeyi de ilk defa duyuyorum: antigua. istek üzerine kaldırıyorlarmış. uçağın arkasında "düğünlere, nişanlara ve özel günlere gidilir" yazıyor gibi geldi bana. kalkan uçak da aha bu. insanda güven uyandırıyor. sanki kaptan indikten sonra "iyi geldik" diye, "yol boştu" diye anons yapacakmış gibi duruyor. anlaşılan, bu ülkeye gitmek g.t istiyor.

gerçi adamlar da şanssız. sik kadar ülkeleri var bacım afedersin, onda da dünyanın en aktif volkanik yanardağı varmış. volkanik olmayan yanardağ var mı bilmiyorum. 2005'teki patlamada adanın 2/3 ü yanmış. 80.000 olan nüfus 4 yıl içinde 9.000'e düşmüş. nereye, nasıl gitmiş bu insanlar hiç bir bilgi yok. büyük ihtimalle yan adadaki akrabalarına gitmişlerdir. devlet başkanı arkalarından seslense de durduramış insanları. en son da o en ünlü vecizesini söylemiş: "ben kadıya derdimi yanıyorum, kadı bana sikini sallıyor".

neyse, bu adamlar da volkanik turizm işi yapıyorlar. en önemli geliri bu. dış borçları, meksikadaki bir bakkalaymış. bakkal veresiyeyei bir ara kesmiş fakat bu turizm işinden voleyi vuruyorlar. ayrıca, nüfus 1/10 una düşünce, kişi başına düşen milli gelir artmış. devlet bakanı da sanki marifetiymiş gibi ikinci en ünlü sözünü söylemiş: "götün kısmeti açılırsa, yarak bağdat'tan gelirmiş". devlet başkanını merak edenler:

ortadaki kavruk adam devlet başkanları. biraz küçük bir resim ama napacaksın. soldaki devasa adam ise, devletin kaynaklarını kahvede gumarda yiyen bacanağı.

neyse, işte bu devleti satın almayı planlıyorum. ama volkan hele bi dursun, ortalık durulsun.

1 yorum:

ceketli ali dayi dedi ki...

Siyah kafasındaki bir tutam beyaz saçla bizlere Javier Zanneti'yi anımsatan adamın sunduğu bir proğram vardı, bilirsiniz: "Anadoludan Görünüm"
O tatta bir tanıtım olmuş, tebrikler.

Yalnız biranda benim kafama 2 soru takıldı. Araştırmaya üşendim. Bu herif s.k kadar ülkeyi, devlet başkanının bacanağına kadar araştırdıysa bunları da araştırır dedim.

Öncelikle anadoludan görünüm programının başlangıç türküsünde geçen "Kayayı gırcı tuttu, İlvanlım, yar fistanlım gaytanlım" sözleri ne demek? Misal gaytanlım iyi bişiyse, bilelim. Yarın öbür gün yeri gelince gaytanlım diyebilmeliyim sana. Telefona ilvanlım diye kaydedebilmeliyim.

Ayrıca volkanik olmayan yanardağ var mı hakikaten? Ulan bir yazı yazıyorsun arkada bir sürü soru işareti bırakıyorsun. montserrat'ı öğrendim, aklım uçtu.

mont serhat...