10 Haziran 2009 Çarşamba

ben böyleyim

rivayete göre büyük İskender’e pers orduları ile karşılaştığı savaş meydanında komutanlarından biri sorar;

- hacı sana büyük diye görkemli bi nick name takmışlar. ama orduda da vermediğin asker kalmamış. büyük derken senin götten mi bahsediliyor diye düşünmeden edemiyorum. nasıl olucak bu iş?

bu soruya büyük İskender tüm ihtişamı ve gökleri gürleten sesiyle cevap verir;

+ sana mı sorucağız lan yrrağım. hem verdiysem verdim. sanane. sanane amcık ağızlı, sanane.. ben böyleyim olum. ben buyum..

der ve komutanı oracıkta, susuz sabunsuz hoplatır. bunu gören askerler ''lan savaşı kazanamazsak bu adam bizi de böyle sker'' diye düşünürek cengaverce savaşır, iskender de dunyanin mına koyar...

ben böyleyim, kilit bir repliktir. bazı kişilerin yediği her hangi bir boku neden yediklerini açıklayamadıkları durumlarda, bazı kişilerinse eleştirilere göğüs gerememesi durumunda kurtarıcısı olan bir repliktir. ha işe yarar mı, kişiyi o sıkışıklıktan kurtarır mı derseniz o duruma göre değişir. mesela şöyle bir durumda;

+ lugano şansal hocamız bağlantıda ve sana şunu sormak istiyor; neden emre’ye yumruk attın.
- öncelikle bu kötü görüntüleri izlemek zorunda kalan tüm futbol severlerden özür dilemek istiyorum. neden yumruk attığıma gelince, o an için hırslandım ve kendimi tutamadım. ben böyleyim, hırslıyım..

derse bazı kişilerin kafasında oluşacak görüş ‘’haaaa. bu adam hırslı, ondan yapmış’’ olacaktır. ama bazı kişilerin, herkes yemiyor tabiî kide.. fakat ''ben böyleyim'' şöyle bir durumda;

+ sibel beni neden hakan’la aldattın?
- çünkü ben böyleyim İsmail…

kullanılırsa sibel in maksimum iki gün içinde helvasını yer, ismail’in kaldığı hapishaneye pazardan aldığımız beyaz silip donları göndeririz. sibel’in bu durumda yapması gereken ismail’in ‘beni neden hakan’la aldattın’’ sorusunun salaklığından yararlanarak ‘’murat’la aldatsam daha mı iyiydi’’ demesi ve İsmail’in kafasını karıştırıp kaçmak için vakit kazanmasıdır. yoksa sibel i değil ‘’ben böyleyim’’, ‘’ne alakası var’’, ‘‘ne münasebet’’, ‘’olur mu öyle şey’’ ve benzeri gibi kurtarıcı söz öbeklerinin tümü gelse kurtaramaz.

bide bazı insanlar vardır ki ''ben böyleyim'' i kendileri kullanmaz. biz, bu adam da böyle işte deriz. adamın tüm o yavşak, saygısız, pislik tavırlarını benimser ve karaktersiz yapısına yorarız. muhtemelen buna verebileceğim en iyi örnek ahmet çakar’dır. adam konuk olduğu spor programına çıkıp ekran başındaki izleyicilerin birine bile aldırmadan kendi kendine oral seks yapsa bile tüm türkiye’nin vereceği tepki ''bu adamda böyle işte ne yapacaksın'' olur.

şimdi bu yazıyı bir sonuca bağlamak lazım ama ben bağlamayacağım. neden mi? çünkü ben böyleyim..

Hiç yorum yok: