4 Şubat 2010 Perşembe

sigarayı bırakamamak

Her insanın kararlığıyla iradesizliğinin çakıştığı bir nokta olduğuna inanan biriyim ben. Aynı zamanda şirinlerin var olduğuna da inanan biriyim ama o konuya şimdi girmeyeceğim. (valla var lann.) Deliler gibi hırs yapmış çok insan gördüm bırakacağım kelimesiyle cümlesini tamamlayan. Alkolü bırakacağım, yemek yemeyi bırakacağım, sevmeyi bırakacağım…. Hatta bir keresinde sıçmayı bırakacağım diyeni bile olmuştu. Gerçi o yaptı da. 3 yıldır sıçmıyor adam azimle.

Benim iradesizliğim tavan yaptığı noktaysa sigara. Her bahar başında ve sonunda, yazın sıcağında, kışın soğuğunda, sonbaharın dökülen yaprakları elbiselerime süzüldüğünde ben sigarayı bırakmaya karar veririm. Her merdiven çıkışımda, inişimde, her otobüse binişimde, maça girişimde azim yaparım bir daha içmeyeceğim bu boku diyerek. Hele zam dönemleri en galeyana gelmiş zamanlarımdır;

* sevgili seyirciler. Sigaraya gelen yüzde onluk zammın ardından konuşan bakan..
+ ne!! Yüzden on mu!! Bu ne lan!! Keriz miyim lan ben. S.kseler vermem o kadar parayı. Bırakıyorum mına koim. Skerim sigarasını. Zaten niyetim vardı ( son 12 yıldır süre gelen bir niyet) bu da üzerine tuzu biberi oldu. İçmiycem mına koim.
- bende içmiycem lan. Bu kadarda enayi muamelesi yapılmaz insana.
+ söz mü lan? Bırakıyor muyuz? Bak sen içmezsen bende içmem.
- söz lan söz. Sen içmesen ben hiç içmem zaten. Senden görünce canım istiyor.


Takriben bir saat sonra;

+ olum ben dayanamıyorum ya. Ben son bir paket alıcam. Onu da içeyim de sonra
bırakırım.
- lan var ya…iki dakika duramıyorsun değil mi sigara içmeden. Zaten senle yola çıkanda kahabat. E artık madem içeceksin, bende içeyim bari. (en tav olduğum karakterdir bu ibne. sen yapmasaydın ben yapmazdım tipi. Hep bir şeyler için birilerini suçlar.)


birkaç hafta sonra yine aynı ikili bar kapısının önünde titrerken;

+ yav bu sigara yasağını getireni varya..püfff..götüm dondu valla soğuktan…püffff..
- valla benimde. Eskiden ne güzel içiyorduk içerde biranın yanında. Puuffff.. Böyle hiç keyfi yok .
+ direk köpek muamelesi lan sigara içtiğimi için. Ya s.kerim ben içmiycem bir daha sigara. Bu son.
- bende içmiycem lan. Bu kadarda hayvan muamelesi yapılmaz insana.
+ tabi yapılmaz. söz mü lan? Bırakıyor muyuz? Bak sen içmezsen bende içmem.
- söz lan söz. Sen içmesen ben hiç içmem zaten. Aslında var ya sen alkol almayı bıraksan ben ırak a düzeni getiririm ama irade yok sende işte. Sen var ya, küfür etmeyi bıraksan, ben papayı Müslüman yaparım.


ooeeehh. Siktirin gidin lan.

Kendi başıma yapamadığımı anlayan ailemse hep bana yardımcı olmaya çalışmıştır. Annem yanında her sigara yakışımda ‘’zıkkımın pekini iç’’ le başladığı cümlelerini, kadın programları sayesinde edindiği tıbbi birikimiyle süsleyip Budist felsefenin ışığında nihilistliğime dem vurarak sonlandırır. Sonrada birkaç küfür eder. Tabiki bunların hiç yararı olmaz.

düşününce dünya üzerindeki sigara içmeyen en geri zekalı insanı karşısına alıp anlatsa, bak bunu içersen öleceksin veyahut sakat kalacaksın dese, o adamın olayı kavraması benimkinden daha kolay olacaktır. Ya da dünyadaki en geri zekalı benim. Karar veremedim şimdi bu saatte.

Her neyse; konuyu burada kapatmak istiyorum. çünkü hem ana fikir verebilecek bir konumum yok, hem de canım sigara istiyor, hem de deli gibi uykum geldi. ben balkonumda, soğuktan götüm titreyerek sigara içerken siz bir ana fikir çıkarabilirsiniz belki.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ay sigara mı içiyosaaan? ıyyy, çok fenaymışş! biz seni hiç böyle düşünmemiştik:/

biz kim miyiz? bahçeli'deki kafedeki dört kafadar kızlarız tabiiii ki deee!