5 Şubat 2010 Cuma

adam gibi adam, elektrik sinan: I. bbg dönemi

bugünkü konumuz, türkiye televizyon tarihi'nde I. bbg dönemi.

I. bbg döneminin bitiminde, sultan 01 murat bey'in rahatsızlanması sonra ibn-i eray bey ile damat melih paşa arasındaki taht savaşı sonrası, 55 ekran televizyonumuz fetret, fitne- fücur fişman dönemine girmiştir. bilhassa da fücur.

yok röntgencilik içgüdüsüymüş, yok tüketim toplumuyuymuş, öyle toplumsal eleştirileri geçtim; baya turgut özal'ın parmağından vurulduğu gün veya 11 eylül kadar, hatta onlardan daha çok psikolojik travma yaratmıştır insanlarda. ben kendi yaşadıklarım üzerinden anlatacağım bu I. bbg dönemini.

lisedeydim o zamanlar. sınıfta muazzam bir kamplaşma başlamıştı. bir tarafta çoğunluğunu kızların oluşturduğu melih taraftarları, diğer tarafta ise sonradan sözelci olacak eraycılar. murat ise, hocalar tarafından beğeniliyor, zeki yandaşları ise sansasyonel eylemleriyle [arka sırada osbir çekmek] marjinal ama bir o kadar da sağlam bir duruş sergiliyordu.


her gün, bir çatışma haberi geliyordu. "melihciler, eraycıları pusuya düşürmüş", "eraycılar, intikam hazırlığındaymış", "üç eraycı yoldaş düşmüş. anma var, bahçede toplanıyoruz". adeta kan gövdeyi götürüyordu. ben ise, rengimi belli etmekten kaçınıyordum. eve giderken, kalabalık yolları tercih ediyor, dikkat çekecek hareketlerde bulunmuyordum.


ama işte o günlerde yapamadığımı şimdi yapıyorum. ben bbg sinanı, yani nam-ı diğer elektrik sinanı tutuyordum. elektrik sinan, kendisini partiler skalasında bir yere koyacaksak eğer, halkın yükselişi partisi'ne denk gelirdi. halkın yükselişi ne demek la bu ara?

ohh be rahatladım. şimdi gidip, bu resimleri ekranımda gören yöneticime ne yalan söyleyeceğimi bulmalıyım.

3 yorum:

akn dedi ki...

olum ne gereği vardı ki şimdi bunun? unutmak isterken ve bi nebze de unutmuşken? kafa bi milyon zaten bide bi milyon artı melih artı eray... bugün erayın fotoğrafını yolladığında tiksinmiştim zaten senden. melih daha fenaymış.

şunun kaşlara bak arkadaş! off.

lise sonda mıydım? eşşek kadar adam olmuşum demek ki. 001akın.

bonaventure dedi ki...

100000 lira için 100 gün maymunluk yapılır mı yahu. ne ucuzmuş o zamanlar programlar. 100000 lira kredi çek iş kur kendine otur bunları izle sonra sonra bütün gün. bence bu daha mantıklı.

şu erayıda görürdüm bir zamanlar dikili civarlarında. artık bir baltaya sap oldu sanırsam pek görünmüyor.

vaaz var mescitte dedi ki...

ahıahı lan olm valla biri bizi gözetliyor muhabbetine girersem biliyorum ki bbg demircan'a kadar yolu var, ondan kendime engel oluyorum.

bu eray, programdan sonra motorpisikiletli arkadaşlarıyla yakın bi arkadaşımın evinde kalmaya gelmişti. çete gibi herifler. lan o değil de, ne kadar yarrak kürek ünlü var hepsinin bi şekilde hayatıma teğet geçmesi ne pis hadise be. kayahan'dan nihat hatipoğlu'na geniş bir akraba skalam var. amını sikiyim ne biçim sülale.

ayrıca nikim yok benim adlı arkadaşa söyleyin siteye biraz karı getirsin. benim sesim tok ve mikrofon karşısında kekeliyorum. korkuyolar benden.