8 Ekim 2008 Çarşamba

askerlik şubesi'nden izlenimler

askerliğimi bir yıl daha erteletmek amacı ile, halıcıoğlu askerlik şubesine gittiğimde gözlerime inanamadım, şaşkınlıktan küçük dilimi yuttum. şube önünde insanlar duruyordu. ama öyle böyle durmak değil hafız, aklını alır. hareket eden tek bir varlık bile yoktu. durmak, durmak, durmak... (sakıp sabancı tandansı)

herkes o kadar duruyordu ki, nefes alışlarımı duyan komutan "hıfıs hıfıs kafamı s.ktin" diyerekten beni azarladı. "hıfıs?" diye sordum. "tamam len mıhıs mıhıs da olabilir" diyerek bana girmem gereken sırayı gösterdi. tanrım o da neydi? benim askerlik şubesi binası sandığım şey, meğersem bir sıraymış. evet asker adayları ve yeni mezunlar olmak üzere iki gruba ayrılan gençler, 19 mayıs kuleleri gibi üsüste geçmişler, sıra oluşturmuşlardı. neden yatayda değilde, dikeyde bir sıra oluşturulduğunu hiç sormadım?

sıra şu şekilde işliyordu, yeni gelen en alttan giriyor, en üstteki ise işlemini halletmek için, kulenin tepesinden atlıyordu. aynı zamanda, böylelikle er kişi (bu tanımın en fazla uyduğu mekan burasıdır herhalde) askerlikteki talimlere dayanıklı birey haline geliyordu.

ben de sıraya en alttan girdim. herşey normal gelmeye başlamıştı. zira girişte cep telefonlarımızı ve beyinlerimizi birer poşete koyup, danışmaya teslim etmiştik.

isterseniz hikayenin geri kalanını benden dinleyelim. evet ben, bendeyiz. teşekkürler ben.

şimdi gözlerimizi kapatalım, biraz geçmişe gidelim, ve buralara nasıl geldiğimi şöyle yüzeysel bir biçimde inceleyelim, fazla ayrıntıya girmeden. efendim, 2007 haziran'da 17 yıllık eğitim hayatımı güzel bir jübile noktalayıp, okuldan mezun olunca "askere mi gidecen yieavrum yoğusa işe mi girecen?" soruları da artmaya başlayınca, 3. bir çıkış yolu aramaya başladım. ve bulmuştum; halamlara gitmeliydim. soranlara "halamlara gidecem" diyordum. tabi bir müddet bu devam etti, sonra akrabalar ve komşuların askeri kanadı olan a.k.a.k.o.b (akraba ve komşular askeri kanadı odunlu birlikleri) tarafından muazzam bir tartak yedikten sonra işe girdim. 0 çocuk babasıyım. o gün bugündür askerlik namına yaptığım, "hehehe şafak kaç aga" dan başka bir şey değildir.

ammaaa....

5713 sayılı yasadan faydalanarak askerliğimi 10 ay kadar daha ertelettim. yedek subay adayı olarak ağustos 2009'da askerim dadaşlar.

memleketimi en iyi şekilde temsil edeceğim. ulan sanki askerliğe değil de bilgi yarışmasına gidiyoruz. bir millet "en iyi şekilde temsil" olayı ile büyüdü lan!

Hiç yorum yok: